W najnowszej edycji „Track Talk” Dyrektor BMW Motorsport, Mario Theissen, analizuje wydarzenia Grand Prix Monako.
Drodzy kibice sportów motorowych,Nie ulega wątpliwości, że cały zespół BMW Sauber F1 Team spodziewał się zupełnie innego występu w tegorocznej Grand Prix Monako. Jednak to, co wydawało się problemem czwartkowych sesji treningowych, nadało ton naszej formie przez resztę wyścigowego weekendu, poprzez kwalifikacje do końca wyścigu. Nie mogliśmy utrzymać opon w optymalnej temperaturze pracy, przez co byliśmy wyraźnie zbyt wolni.
Zaledwie dwa tygodnie temu, podczas pierwszego europejskiego wyścigu w Barcelonie, nasz nowy pakiet aerodynamiczny umożliwił nam wykonanie poważnego kroku naprzód po pełnym rozczarowań początku sezonu. Jednak w Monako nie było już oznak poprawy. Oczywiście warunki w Monako są wyjątkowe- tutaj przyczepność mechaniczna jest o wiele ważniejsza, niż na innych torach. Nasza postawa w śródziemnomorskim księstwie daleka była od standardów, które sami sobie ustanowiliśmy.
Po trzech sezonach, w których zawsze osiągaliśmy czy też przekraczaliśmy zamierzone cele, to nasza pierwsza porażka. Musimy sobie z tym poradzić- i zrobimy to. W końcu ten sam zespół ludzi w Monachium i Hinwil jest odpowiedzialny za stały wzrost formy BMW Sauber F1 Team od początku powstania zespołu. Ten sam zespół dał nam pierwsze pole position i zwycięstwo w wyścigu. W rezultacie wszyscy są gotowi i zmotywowani do czekającej nas walki o powrót na szczyt.
Natychmiast przeanalizujemy nasze braki, wprowadzimy odpowiednie poprawki i zdecydowanie przyspieszymy nasze tempo rozwoju. W kolejnym wyścigu, za dwa tygodnie w Turcji, pojawiamy się z nowym pakietem rozwojowym. Po raz pierwszy zastosujemy wielopoziomowy dyfuzor. Jesteśmy przekonani, że będzie to kolejny krok we właściwym kierunku.
Pozdrawiam,
Mario Theissen
Źródło: bmw-sauber-f1.com
27.05.2009 14:47
0
ble ble ble, goebelsowska propaganda...choć wszyscy fani Roberta chcieliby, żeby się w końcu sprawdziła
27.05.2009 14:48
0
"wielopoziomowy dyfuzor" - może pięciokrotny? To dopiero byłby czad! :)
27.05.2009 14:48
0
Poprawki doktorku to mogą wam pomóc walczyć z FI i TR. Żeby coś zdziałać trzebaby całkowicie przeprojektować bolid.... Ale przecież tego nie ma w planie na 2009 wiec nie wolno!!!! Ordnung must sein!!!
27.05.2009 14:48
0
sratatata. Sezon jest stracony i dużą odpowiedzialność za to ponosi obsługa techniczna tak Roberta jak i Nicka.
27.05.2009 14:57
0
zespół cięzko pracował pracował i pracował . w końcu przyszedł Robert zdobył PP i wygrał wyścig. teraz musimy sie poprawić bo nick bije rekord
27.05.2009 14:57
0
"Ten sam zespół dał nam pierwsze pole position i zwycięstwo w wyścigu." zespół?! jak już to Kubica
27.05.2009 15:08
0
a co z nowym KERS`em? nie wyrobili sie czy co? pfff mam nadzieje ze Robert w przyszlym sezonie zmieni zespol na taki w ktorym wszyscy beda chcieli walczyc o mistrzostwo,beda mieli troche fantazji i nie beda bali sie zaryzykowac przy ulepszeniach, a nie tak jak BMW tygodniami pracuje nad poprawkami ktore nic nie wnosza
27.05.2009 15:09
0
TRZEBA DZIALAC!
27.05.2009 15:10
0
część tekstu doktorka to już chyba wszyscy słyszeliśmy dziesiątki razy !!! po każdej porażce w tym sezonie :) czyli prawie po każdym GP . Reszta komentarza typu , zawalony zeszły sezon na niby korzyść tego, prace nad KERS jako pionierzy to sa zbędne . konstrukcja nie za udana i tyle , a poprawki to zobaczymy.........
27.05.2009 15:18
0
co sie tak zaplowacie? Tlumacze to sobie totalna ignorancja z waszej strony.Tez bym wolal aby auto spisywalo sie lepiej ale trzeba odczekac.Ja tez jestem rozczarowany obecnym stanem BMW ale cierpliwie czekam.Wam radze to samo.Troche fachowej wiedzy tez by wam sie przydalo to przestalibyscie wypisywac takie glupoty.
27.05.2009 15:20
0
Dupa jasiu jasiu dupa. W gębie to on jest dobry i nic poza tym . Gorzej już być nie może jak się zajmuje ostatnie miejsca .
27.05.2009 15:29
0
Ale trzeba przyznać, że jako zespół osiągnęli wiele. W przeciągu 3 lat udało im się wygrać wyścig i otarli się o podium w klasyfikacji kierowców. Oczywiście, należą im się słowa krytyki, ale to młody zespół. Jeszcze długa droga przed nimi. Coś się kończy, coś zaczyna.
27.05.2009 15:35
0
A ja tam wieze w BMW... w końcu jakieś poprawki... Czy ktoś wie dlaczego R.Kubica tak dobrze jechal w GP Monako z belnym (prawie) bakie...?
27.05.2009 15:41
0
BMW POWER i wszystko jasne jeszcze bedzie dobrze
27.05.2009 15:51
0
"Po trzech sezonach, w których zawsze osiągaliśmy czy też przekraczaliśmy zamierzone cele, to nasza pierwsza porażka". Bzdura,....pierwsza i największa porażka , to odpuszczenie drugiej połowy ubiegłego sezonu. Obawiam się że drugiej takiej szansy prędko nie dostaniecie.
27.05.2009 15:59
0
dokladnie.BMW Power!!!
27.05.2009 16:07
0
przed sezonem bmw i Mario za szybko uwierzyli że mają super auto niestety na Naszą i Roberta szkodę
27.05.2009 16:16
0
Prawda jest taka ze robia te poprawki i cos one daja ale caly czas sa o krok za czolowka ich osiagi teraz sa chyba mniej wiecej takie jak RBR w Australii i jesli nie zrobia wezmą dup w troki i nie zrobia jakiegos gigantycznego skoku to beda sobie mogli co najwyzej ciułac po 1-2 punkty co GP.
27.05.2009 16:38
0
//Ra-v// te poprawki co robią to są niewielkie modyfikacje które robi każdy zespół przed każdym wyścigiem. A prawdziwe zmiany będą w Turcji. W GP Hiszpanii wprowadzili nowe aero, ale jest to pakiet stworzony pod dyfuzor, dlatego nie przyniósł rezultatów. W Turcji założą dyfuzor i wtedy będzię wszystko dopasowane. Skoro Robert z pełnym bakiem i niedopracowanym pakietem aero uzyskał czas na poziomie o wiele lżejszych kierowców z czołówki to myślę że jak założą dyfuzor to będzie dużo lepiej niż do tej pory, może nawet lepiej niż Ferrari i McM ostatnio. -OBY
27.05.2009 16:40
0
Będzie lepiej... ale tym razem padnie skrzynia biegów.
27.05.2009 16:51
0
módlmy się, aby wkoncu słowa mari tossena nie poszły w las ale na tor.. oby Robert Kubica uszczknal choc punkt, i oby bmw zamiast na 20 bylo przynajmniej w 10.. trzeba ich wspierac i byc optymistami/. bo coz innego pozostaje? trzeba sie cieszyc z kazdego wyscigu a pesymizm zostawmy na inne aspekty zycia.. Pozdrawiam wszystkich kibiców i oby do szcz ęsliwego gpTurcjii:)
27.05.2009 16:52
0
Jak uda im się przebrnąć treningi i kwalifikacje bez żadnych usterek (raczej mało to prawdopodobne) i niedzielny wyścig będzie przebiegał bez niespodzianek typu: palący się silnik, niedziałające hamulce, nieprawidłowo założone opony, brak przyczepności, niedziałający KERS itp to szanse na punkty są. Ale zakładać się już nie będę, bo z BMW wszystko możliwe..... Duże prawdopodobieństwo jest takie, że na skutek znacznych modyfikacji pakietu nie zdążą odpowiednio ustawić bolidu lub znowu coś nie zadziała i Robert odpadnie podczas wyścigu a farciarski Nick przytoczy się na 15 - 16 pozycji... I znowu usłyszymy: nie mogliśmy tego, nie mogliśmy tamtego, nie udało się, mamy problemy z przyczepnością, niezawodnością balansem, skrzynią, hamulcami.... Aż się wierzyć nie chce, że ten bolid trzyma się jeszcze kupy i nie rozleci się na starcie wyścigu (chociaż w Chinach prawie się rozpadł..)
27.05.2009 16:54
0
Robert, od czasu zabrania mu przez Vettela szansy wygrania GP Australii ma wybitnego pecha. Osobiście mam nadzieję, że GP Monako było ostatnim takim (pechowym) wyścigiem. Mam nadzieję, że los się odmieni i poprawki pomogą. Wtedy talent Roberta da o sobie znać.
27.05.2009 17:01
0
Widac ze oni nic nie wprowadzaja pewnie tez na GP Turcji nie beda mieli tego podwujnego dyfuzora.
27.05.2009 17:43
0
Ble,ble,ble-gada to co musi! Co ma powiedziec, ze dali ciala na calego w tym sezonie?
27.05.2009 18:28
0
:-(
27.05.2009 18:31
0
wy to jestescie dziwni jak bmw bylo mocne to wszyscy happy a jak tylko bme sie nie wiedzie to juz ze do dupy i takie tam to co maja niewprowadzac poprawek i co moze bedzie lepiej trzeba cos robic by cos znalez ja jesem cierpliwy i wiem ze uda im sie to cos znalezc
27.05.2009 18:58
0
Taak mario, masz racje. A Swiety Mikolaj tez istnieje... Tylko dlaczego do jasnej cholery zamiast po kazdym wyscigu mówic to samo nie poprawiacie "bolidu" ?!!! Bo zamiast coraz lepiej jest coraz gorzej. Jakos maki i sf potrafily wprowadzic poprawki, a bmw... Fakt, zapomnialem: bmw MA PLAN.
27.05.2009 19:04
0
Saint77 masz racje to jest wymówka wszystkichszefów temów jak coś idzie nie tak. Panie doktorze zacznijcie testować w tym roku wczasie GP i w przyszłym, to w 20011 BMW stanie na podium
27.05.2009 19:40
0
Tak. Na tylne skrzydło musi wrócić dumny napis BMW POWER. Bez tego ani rusz. Zawsze tam był i było dobrze. W tym sezonie nie ma i jest słabo. ha ha.
27.05.2009 19:41
0
Widac, ze sie mecza, kombinuja, a wszystko na slepo. Brak dogrzania opon to nic innego jak szukanie zlotego srodka. Nie udalo sie, i oni maja teraz wiedze o tym. Aerodynamika szwankuje. Nie chce sie powtarzac, ale to skutki zaniedban z poprzedniego sezonu. Poszli w zlym kierunku, cieszyli sie z tego, ze jako pierwsi maja KERS, ktory i tak nie byl idealny, a tu klapa na calej linii. Teraz nie majac mozliwosci testowania bolidow, decyzje podejmuja na slepo. Ktos za to powinien odpowiedziec. Team z takim budzetem nie wie o co chodzi. To nie jest przypadek. Czas na zmiany i nie o kierowcach tutaj mowie. Mnie juz nawet nie chodzi o to, ze Kubica tam jezdzi. Ot tak dla porzadku o tym mowie. Jako o kuriozum w F1.
27.05.2009 20:16
0
gruszki na wierzbie i śliwki na sośnie...
27.05.2009 20:56
0
Doktorek mnie rozwesela. Najpierw miała być Barceloona. Teraz mówi o GP Turcji. Tak co drugi wyścig będzie obiecywał poprawę wyników? Prosta piłka. Podjął złą decyzje w tamtym sezonie i teraz udaje Greka. Niezłą anty reklamę zafundował BMW.
27.05.2009 21:59
0
Zauważcie, że tylko kilka zespołów użwa KERS, a pozostałe jak na razie o tym milczą i skupiają się na tym sezonie,a skoro od przyszłego sezonu KERS jest obowiązkowy, to zespoły, które już teraz go używają, zapewne będą w o wiele lepszej sytuacji w przyszłym sezonie, gdyż na przedsezonowych testach skupiać się bedą na nowych rzeczach (KERS będą miały przetestowany - nawet jeżlie będzie jego standaryzacja). Wiem, że jeszcze nie ma półmetku w tym sezonie, wiem że jest to moje gdybanie, a też wiem że nadal trzeba kibicować Robertowi i życzyć Mu jak najlepiej, ale ciekawi mnie czy Brown, RB, Toyota, Williams będą miały początek przyszłego sezonu. Pozdrowiam wszystkich.
27.05.2009 22:45
0
Pierwsza porażka w sezonie??? Mario, błagam, nie rozśmieszaj mnie!!!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się